simone-ierland.reismee.nl

Week 13 Happy Halloween

26 oktober-1 november


De week van Halloween betekende ook de week van de schoolvakantie waardoor er opeens twee schreeuwende kinderen rondrennen in plaats van een. Maandag was een bank holiday (don’t ask me why), maar ik had een dag vrij zodat ik wat leuks kon gaan doen. Dit is in lockdown tijd nogal een uitdaging, maar ik had toch een prima dagvullend programma. Eerst ben ik met Rebecca koffie gaan drinken bij Mugg Uggly en het op te drinken in een park. Helaas hadden meer mensen die idee en moesten we toch zeker twintig minuten wachten op onze koffie. Vervolgens ben ik door gelopen naar Deer park om Marta, Sara, Ilaria en Francesca te zien. We hebben eerst gezellig een rondje door het park gelopen, maar sommige mensen hadden koffie nodig. Ook hier stond een lange rij waar we niet zo heel veel zin in hadden en opeens zagen we een regenboog. Niet veel later kwam er regen uit de half blauwe lucht (heel bijzonder, hier kan dat gewoon), maar gelukkig vonden we naast het cafe een overkapping waar we onder konden zitten. Er waren meer slimme mensen met dit idee en die mensen zaten ook allemaal in groepen van vijf of zes, dus ons schuldgevoel was ook gelijk verdwenen. Marta had toevallig uno bij zich, dus we hebben ons goed vermaakt. Na dit alles ben ik met Ilaria naar huis gelopen wat voor mij ruim een uur is en voor haar nog een half uur verder, waardoor ik precies op tijd thuis was voor het avondeten en een avondje niks doen.

Dinsdag en woensdag moest ik de kinderen vijf uur per dag zien te vermaken. Ik heb wat met ze geknutseld voor Halloween, een rondje gelopen en met de vallende bladeren gespeeld. Marta had vrij en verveelde zich, dus heb ik haar met de jongens meegenomen naar Fernhill zodat het voor mij ook nog een beetje gezellig is. Verder heb ik een rondje gelopen met Monica en een rondje gelopen met Marta aangezien dat mijn nieuwe hobby is. Donderdag was ik vrij en heb ik helemaal niks gedaan wat ook wel eens een keer leuk is. Candice had die dag daarvoor een Afrikaans ontbijt iets gebakken, dus zijn we daar de dag mee begonnen met koffie. Verder heeft ze ook nog een lunch voor me gemaakt, dus het zat mee die dag, op de regen na want ik denk niet dat het veel droog is geweest die dag.


Vrijdag moest ik om zeven uur beginnen zodat Marshall een keertje uit kon slapen en Candice erachter kwam dat ze laat moest werken, dus ze dit eigenlijk heel goed gepland had. Het zag er buiten uit alsof het een mooie dag zou worden met een blauwe lucht en zelfs ergens een beetje zon, dus ben ik met de kids naar het park gelopen. We waren er nog niet heel lang toen het wat begon te regenen. Gelukkig waren ze hout en stenen aan het verzamelen om een ‘kampvuurtje’ te maken onder een boom waardoor we droog stonden. Twee minuten later belde Candice mij al om te vragen of ze ons ook even moest komen halen met de auto. Maarja ik ben als Nederlander wel wat gewend en vijf minuten later was het ook alweer droog. We hebben nog een rondje door de wijk gelopen om de gedecoreerde Halloween huizen te bekijken en daarna zijn we weer naar huis gegaan om weer wat te knutselen. In die tijd heb ik maar even de mandarijnen en bananen gedecoreerd waar Marshall heel hard om moest lachen.

Om twaalf uur was ik vrij om te gaan en ben ik naar Sandyfort gelopen om met Marta en Sara te gaan lunchen. We hadden geluk dat er buiten een picknicktafel vrij was zodat we een fatsoenlijke plek hadden om te zitten. Daarna ben ik met Marta naar Dundrum gelopen waar ik nog wat voor Halloween heb gekocht en nog iets voor Candice moest kopen. Vanaf daar ben ik weer vrolijk naar huis gelopen waardoor de teller op 18,8km stond en ik door mijn hostparents werd aangekeken alsof ik gek ben.


Zaterdag was het dan eindelijk Halloween waar Daniel al een aantal weken naar had uitgekeken. Het was nog even spannend wat het weer zou gaan doen aangezien ze weer eens regen gaven en we de dag weer begonnen met een regenboog. Gelukkig viel het allemaal mee en was het halverwege de ochtend weer droog. Ik ben met Marta, Rebecca, Ilaria en Francesca naar Deer park gegaan om daar ons eigen verkleedfeestje te vieren. We hebben weer onder de overkapping gezeten met genoeg snacks om het twee uur vol te houden in de kou en de wind. Na nog een aantal potjes Dobble te hebben gespeeld ben ik met Rebecca naar huis gelopen. Daar kon ik gelijk Daniel helpen met het verstoppen van snoep in de voortuin. Samen met twee andere huizen hadden ze afgesproken dit te doen en de kinderen het daarna te laten zoeken. Bij een van de andere huizen hadden ze een soort chocomelk met rum gemaakt zodat Candice en ik nog even aan de zuip konden terwijl de kids aan het zoeken waren. Later op de avond zijn we met alle kinderen naar de ‘green’ geweest waar ze allemaal verkleed rond konden rennen. Adam vroeg of ik weer even als een heks kon lachen waardoor hij zich half van schrik en half lachend omdraaide en weg wilde rennen, maar daardoor vol tegen een been van een andere vrouw aanrenden waardoor Marshall, Monica en ik niet meer bij kwamen. We stonden als volwassenen nog best redelijk uit elkaar, maar er stonden nog altijd te veel mensen toen de Garda (politie) langs kwam rijden en vlak bij ons de auto weer omkeerden zonder ook maar iets te zeggen. Dus blijkbaar vinden ze het allemaal wel prima hier.

Zondag moest ik werken, maar Candice was niet in de mood om naar haar werk te gaan, dus bleef ze ook thuis. Marshall wilde wel graag lasagne eten, dus hadden we haar de avond daarvoor de keuze gegeven tussen lasagne maken of naar haar werk gaan waardoor ze voor het eerste ging. Het was de bedoeling dat ik mijn uren die dag gewoon zou houden waardoor ik nog wel de eer had om de kinderen een dagje te vermaken. ’s Ochtens zei ze opeens dat ik ook wel de dag vrij mocht hebben als ik liever naar mijn vrienden ging, maar aangezien ze toch de hele dag regen gaven heb ik daar maar voor bedankt. Als de moet kiezen tussen een dag Netflix kijken of de kinderen vermaken wat nog wat oplevert, is de keuze al snel gemaakt. Candice en ik hebben samen de kinderen meegenomen naar Cabinteely park voordat het echt begon te regenen. Al begon het al wel wat op het moment dat we de auto uitstapten, maar de echte regen kwam toen we weer thuis waren. Verder hebben we dus de hele middag binnen gespeeld en ’s avonds heb ik nog met Madlen gefacetimd wat altijd gezellig is.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!