simone-ierland.reismee.nl

Week 12 Countdown to the lockdown

19-25 oktober


De week begon goed met een regenachtige, lange werkdag op maandag waarbij ik van 6:30-15:30 de kids had zodat Candice kon slapen. Gelukkig kon ik nog wel even met Adam naar het park lopen om een eekhoorntje te spotten en op de weg terug naar huis wat vogels te laten schrikken. Dit was ook de dag waarop het bericht definitief kwam dat Ierland vanaf donderdag in lockdown gaat. Dit betekent dat alle niet essentiële winkels dicht gaan net zoals kappers en restaurants, je het ov alleen mag gebruiken als dit echt voor het werk moet en we nog maar 5km van huis mogen. Dat klinkt dus echt als een top leven voor de komende zes weken.


Dinsdag had ik een dagje van vijf uur waarbij ik alleen Adam hoefde te vermaken. Daarna had ik met Ilaria afgesproken om in Carrickmines koffie te drinken waarbij ik Candice maar even gevraagd heb of ik de auto kon gebruiken aangezien het weer eens regende. Gelukkig kan je bij het winkelcentrum altijd wel onder een afdakje schuilen en kon ik daarna Ilaria met de auto naar haar huis brengen. ’s Avonds ben ik naar Dundrum gegaan om daar met Marta, Carlotta en nog twee andere wat te gaan eten nu het nog een soort van mag. Mijn gastgezin dacht er precies hetzelfde over en zijn ook nog snel even uit eten en naar de kapper (voor Daniel) gegaan waardoor ik mooi een lift kreeg. Met vijf personen is het net even iets te lastig om een tafel op een terras te krijgen, maar gelukkig hebben ze daar een aantal picknicktafels staan. Carlotta was zo goed voorbereid dat ze een handdoek bij zich had zodat Marta onze tafel even kon droog maken.


Woensdag had ik de opdracht gekregen om met Adam naar de bouwmarkt te gaan waar ze een feestafdeling hebben om een ballon te kopen. Daniel is donderdag jarig en ze wisten niet zeker of die afdeling in de lockdown ook nog open zou zijn. We hebben een mooie, grote 6 gekocht en die laten vullen met helium. Na het avondeten ben ik weer naar Dundrum gegaan aangezien ik nog voor de laatste keer de luas mocht gebruik en hebben Marta en ik samen een rondje gelopen.

Donderdag was Daniel zijn verjaardag, hij heeft me al weken verteld dat hij bijna 6 is, maar nu was het dan toch echt zo ver. Ik ben met Marta en Anna koffie gaan drinken in Dundrum en aangezien de zon eens een keertje scheen, ben ik daarheen gelopen. Het is ruim 4km, dus eigenlijk is het zo slecht nog niet en de bomen veranderen in herfstkleuren waardoor het er nog gezellig uitziet ook. We hebben onze koffie gehaald en zijn toen een rondje gaan lopen door de wijk en in het park. Vervolgens ben ik weer naar huis gelopen om daar weinig meer te doen. ’s Avonds zijn we met alle gezinnen naar ‘the green’ gegaan om daar een suprise party voor Daniel te houden. Iedereen had zich een beetje verstopt in de ronding bij de bosjes en toen Daniel kwam hebben we gezongen en taart gegeten.


Vrijdag hebben Candice en ik snel koffie gehaald ’s ochtends voordat zij naar haar werk moest en ik de kids weer een dag moest vermaken. Het was nog steeds mooi weer, dus ben ik met ze naar Cabinteely geweest in de middag zodat ze even konden rennen en de vogels konden opjagen.


Zaterdag ben ik met Marta en Carlotta naar Marlay park geweest wat voor mij ruim een uur lopen is. Daar hebben we gezellig samen een rondje gelopen. Het zou droog blijven die dag, maar al snel begon het wat te regenen waardoor we even onder de bomen moesten schuilen. Na dit rondje ben ik weer naar huis gelopen waar Marsh met de jongens buiten was die vroeg hoe ik toch eigenlijk in dat park was gekomen zonder auto. Tja vriend, ik heb twee benen met voeten eraan. Hij zei dat dit wel een flinke wandeling is geweest, wat wel klopt aangezien het park bijna 6km verderop is. Ook stond er die ochtend een pakket voor mijn deur die ik van sinterklaas ontvangen heb, dus die was er vroeg bij dit jaar.


Ook zondag zijn we weer op pad geweest. Ik had met Marta en Sara in Stillorgan afgesproken wat weer een wandeling van ruim 4km is. We hebben wat eten gehaald en zijn daarmee in een park, lees grasveld, gaan zitten. Alia had me het geweldige advies gegeven om Bumble als datingapp te gebruiken en ook Sara had die ontdekt (nee wij vervelen ons niet hoor). We hebben ons dus zeker een half uur weten te vermaken door de jongens hier te beoordelen waarbij Marta ze allemaal naar de nee swipte. Daarna hadden we wel zin in een ijsje, maar daarvoor moesten we naar Blackrock lopen wat ook weer een half uur was. Na ons ijsje moest ik ongeveer 7km naar huis lopen, dus toen was de dag alweer voorbij. Candice had me die ochtend nog een lift aangeboden, maar ik vond dat allemaal niet nodig. Toen ik thuis kwam zei ze dat ik er moe uitzag en waarom ik haar niet gewoon even gebeld had zodat ze me op kon halen. Ik vertelde haar dat we vanuit Stilorgan nog even vrolijk naar Blackrock waren gelopen en ze keek me aan alsof we niet goed wijs zijn. Maarja wij moeten onze dagen hier ook zien te vullen en ik heb nog altijd twee benen met voeten eraan die het prima doen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!