simone-ierland.reismee.nl

Week 1 Nieuw avontuur

3-9 augustus


Na ongeveer vier maanden in Nederland te zijn geweest was het weer tijd om op avontuur te gaan. Ergens was het best heel gezellig om weer thuis te wonen en wielen in elkaar te zetten, maar daar had ik natuurlijk mijn studio niet voor onderverhuurd. Om negen uur waren we vanaf het vakantiehuisje al op weg naar Eindhoven airport waar ik om 11:30 zou vliegen. Bij het vliegveld mocht er niemand mee naar binnen, dus na het afscheid heb ik mijn koffer ingecheckt en toen begon het wachten. Na een prima vlucht van 1,5 uur waarbij het vliegtuig zo goed als leeg was, landen we een half uur eerder dan gepland in Dublin. Ik had mijn koffer al op de tijd dat ik eigenlijk zou landen waardoor ik nog even moest wachten totdat mijn hostmom me kwam ophalen. Thuis stond Daniel al met een welkomsbordje achter het raam te wachten en op mijn kamer lag al wat chocolade. Na het eten van een donut hebben Candice (mijn hostmom) en ik Daniel naar een feestje gebracht zodat ik nog wat van de omgeving kon zien. Verder heb ik vooral veel tijd met hun doorgebracht om te kunnen wennen aan alles.

Dinsdag hebben Candice en ik Daniel en Adam meegenomen naar een heuvel waar we door het bos konden wandelen en een leuk uitzicht over de stad hadden. Na wat rondjes rennen zijn we naar een speeltuin gereden waar we hebben genoten van een ijsje en koffie. Toen we thuis kwamen hebben we wat gechilld en in de tuin gespeeld. Candice moest nog even wat ophalen bij de IKEA en op zoek naar beddengoed in een winkel, dus vond ze dat ik wel prima meekon. Met als reden dat we toch allemaal een mondkapje op moeten en afstand moeten houden. ’s Avonds zijn we nog met de jongens naar buiten gegaan en heb ik met Daniel de hele weg terug naar huis gerend.

Woensdag heb ik vooral veel met de kinderen gespeeld en met Candice een rondje gelopen voordat ze moest werken. Ik heb de kinderen nog even alleen gehad wat allemaal prima was.


Donderdag was een sightseeing dag. Marshall was van plan om mij en de kinderen mee te nemen naar Dun Laoghaire om naar de pier te gaan, maar toen we daar bijna waren begon het te regenen. We zijn er langs gereden zodat ik het nog wel kon zien en toen zijn we doorgereden naar Dalkey waar het wel droog was zodat we toch nog een stukje konden lopen. Daarna zijn we naar Killiney hill gegaan waar de kinderen in de speeltuin konden spelen en we nog een stukje de heuvel op konden lopen. Na de lunch zijn we door het centrum gereden zodat Marshall voor tourgide kon spelen en mij alles vanuit de auto kon laten zien. Op de terugweg zijn we door Phoenix park gereden waar ze herten hebben lopen, dus ook die heb ik vanuit de auto mogen bewonderen. ’s Avonds heb ik Adam in bed gelegd wat hij allemaal wel prima vond.


Vrijdag heeft Daniel mijn ontbijt gemaakt wat bestond uit cereal met net iets teveel melk wat hij op de tafel heeft geserveerd wat wel heel schattig was. Daarna heb ik de kinderen op de fiets meegenomen naar de speeltuin die maar een paar minuten verderop is. Verder heb ik wat op de trampoline in de tuin gesprongen. In de avond waren Marshall en Candice aan het werk waardoor ik de kinderen even alleen had en ze ook in bed moest leggen. Dit bleek nog een hele uitdaging te zijn. Ik had eerst Adam in bed gelegd zodat ik nog een heuse ‘treasurehunt’ met Daniel door het huis kon doen waarvoor hij een kaart had gemaakt en een banaan als schat had verstopt. We waren verkleed als echte piraten, hebben de storm op het schip overleefd, onze vijanden verslagen en uiteindelijk de schat gevonden. Helaas werd ons avontuur zo nu en dan verstoord door Adam die het nodig vond om een keer of 5 uit zijn slaapzak te kruipen en uit zijn bed te klimmen. De eerste keer kwam meneer vrolijk naar beneden met in de ene hand een leeg flesje (die hij dan graag weer vol met melk wil hebben) en in zijn andere hand de wc borstel, juist je moet maar op het idee komen… Hij vond het blijkbaar een enorm leuk spelletje om er telkens uit zijn bed te klimmen en te kijken wat er beneden gebeurde. Ik zei tegen hem dat het niet grappig is waarop hij me aankeek en zei: ‘so funny’ waarbij hij heel hard moest lachen. Ja ergens is hij ook best heel grappig. Toen ik hem de derde keer terug in zijn bed tilde begon hij te spartelen waarbij hij tegen de rand van zijn bed aanschopten. Tja karma is een bitch vriend. Ook Daniel heeft het nog gepresteerd om twee keer uit zijn bed te komen, maar gelukkig duurde het niet heel lang voordat ze allebei lagen te slapen. Toen Candice thuis kwam rond 22:30 vond ze het wel tijd voor wijn, dus hebben we nog samen wat gedronken.


Zaterdag kwam ik beneden en stond Candice al klaar in een zomerjurkje om op pad te gaan. Ze vond dat we best weg konden als we gewoon wat afstand zouden houden van andere mensen. We zijn met de kids naar de Powerscout waterval geweest zodat we konden zwemmen. De jongens zijn nog wel het water in geweest, maar Candice en ik vonden het toch net even iets te koud. Nadat we een picknick gehouden hebben daar zijn we een rondje gaan rijden. We reden door de Wicklow mountains waar we er nog heel even uit zijn geweest om een klein rondje te lopen. Thuis hebben we nog een ijsje gegeten en konden we in de tuin eten omdat het echt even zomer was.

Zondag hebben Candice en ik samen een IKEA kast in elkaar gezet zodat we het speelgoed van de kinderen konden opbergen. Ook heb ik nog even met mijn hostfamily in Australië gefacetimed wat altijd leuk is. In de middag zijn zij naar het veldje voor het huis gegaan wat ze ‘the green’ noemen om wat te eten. Omdat ik officieel twee weken in zelf isolatie moest kon ik niet mee, maar had ik het huis lekker rustig om een film te kijken en met Amber te facetimen. Daniel kwam nog wel wat eten naar mijn kamer brengen omdat ik hun feestje buiten moest missen waar ik ergens best blij mee was. ’s Avonds heb ik met Candice en Daniel de vloer is lava gekeken. Halverwege het programma vroeg Candice aan Daniel of wij dat misschien ook in het huis konden doen, wat hij wel zag zitten. Dus we zijn over tafels, stoelen en banken van de woonkamer naar de eettafel naar de speelkamer naar de keuken en weer naar de woonkamer geklommen. Na dit avontuur was het Daniel zijn bedtijd en hebben Candice en ik een film gekeken en toen was de eerste week alweer voorbij.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!