simone-ierland.reismee.nl

Week 3 Vrijheid en rijles

17-23 augustus


Het is alweer de derde week hier wat ook gelijk het einde van mijn quarantaine betekent. Ik had de kinderen van 10 tot 17:30 en het heeft lekker de hele dag geregend. Daniel had een hele goede dag en was heel gezellig, maar Adem had zijn dag niet en was gewoon verschrikkelijk. In de ochtend hebben ze wat gekleurd en gebouwd, maar Adem moest overal om huilen en was ook niet echt te troosten helaas. Ik heb geprobeerd om hem te laten slapen wat gelukkig wel gelukt is zodat Daniel en ik even een uur rust hadden van hem. Om twee uur moest ik hem wakker maken en begon het gehuil weer. Ze hebben nog heel even in de speelkamer gespeeld, maar dat ging al snel fout toen ze besloten dat het een goed idee is om op de bank te springen. Nog voordat ik kon zeggen dat ik dit niet het beste idee vind, sprong Adam van de ene naar de andere kant waar hij met zijn gezicht vol in de harde zijkant landen. Nu had hij eindelijk een goede reden om te huilen en een mooie schaafwond tussen zijn ogen. Hij heeft nog even op mijn schoot gelegen zodat hij kon kalmeren onder het genot van Peppa Pig (als ik die toch eens niet had). Niet heel veel later heb ik een film aangezet in de hoop wat rust te hebben. Naast al het huilen om niks is Adem ook vrij agressief waardoor hij nog twee keer met een time-out op de trap is beland. De eerste keer sloeg hij mij met zijn vuist (niet hard, maar toch) en de tweede keer beet hij Daniel. Adem vond het niet heel leuk om op de trap te moeten zitten en is er nog de nodige keren vanaf gekomen met de mededeling dat het ‘funny’ is of huilen omdat hij er toch eigenlijk ook wel klaar mee was. Gelukkig kwam Marsh om 17:30 thuis en kon hij ook van zijn kinderen genieten waar hij echt op zat te wachten.


Dinsdag had ik een dag vrij wat ik wel kon gebruiken. Ik had via Facebook een andere au pair in The Gallops gevonden die bij mij in de straat woont. Mijn hostparents waren van plan om ons aan elkaar voor te stellen aangezien de kinderen veel met elkaar spelen op ‘the green’, maar we hadden elkaar al gevonden voordat ze dat konden doen. Ik had met haar, Monica, afgesproken om koffie te gaan drinken. We zijn met de luas (de tram) naar Dundrum gegaan en hebben nog wat door het winkelcentrum gelopen. Toen ik weer thuis kwam in mijn lange broek, wat veel te warm was, was Candice net van plan om de kids mee te nemen naar het park. Ook zij had nog een lange broek aan, dus hebben we allebei snel een korte broek aangedaan om nog even van de zomer te genieten. Toen we bij Cabinteely park aankwamen begon het net een beetje te regenen. We hebben nog even een rondje gelopen, maar het was ook opeens koud en het begon echt te regenen, dus zijn we maar weer naar huis gegaan. ’s Avonds heb ik nog een tijdje met Daniel op ‘the green’ gespeeld en toen was mijn eerste vrije dag alweer voorbij.


Woensdag moest ik in de morgen even twee uurtjes de kinderen vermaken. Het heeft weer de hele dag geregend, dus verder ben ik die dag maar binnen gebleven om mezelf te vermaken.


Donderdag had ik de kinderen van 10-20:30, ook die dag heeft het weer heel veel geregend. Prima weer om eerst eens even een film te kijken. Ik ben nog wel even naar het veldje geweest zodat de jongens zich even konden uitleven door wat met stokken te spelen. Ook hebben ze nog even in de tuin gespeeld waarbij Adam het nodig vond om zich nat te maken. Ik moest voor het eerst alleen met ze eten wat best prima ging. Daarna hebben de jongens weer buiten in de tuin gespeeld, maar het begon al heel snel weer te regenen waardoor ze lekker in de stromende regen konden rondrennen. Na dit verfrissende avontuur konden ze gelijk in bad en daarna was het alweer bedtijd. Adam kwam dit keer niet zijn bed uit, dus ik dacht dat hij heerlijk lag te slapen. Toen ik iets later Daniel naar bed bracht hoorde ik al wat geluid op de zolder. Bleek dat meneer daar heerlijk met de lego zat te spelen, speen in zijn mond en een leeg flesje naast hem. Daniel had die middag een ‘boobytrap’ gemaakt waar Adam vrolijk overheen was geklommen zodat hij nog even lekker kon spelen. Gelukkig lagen ze niet veel later te slapen en had ik rust.

Vrijdag was alweer de laatste dag van de week en moest ik van 8:00-16:30 de kinderen vermaken. Ik heb ze eerst meegenomen naar het park zodat ze even konden rennen en spelen. Daarna hebben we koekjes gebakken, maar de kinderen vonden het kneden van het deeg maar smerig. Ik heb vaak de woorden ‘iel’ en ‘gross’ gehoord en Adam noemde het zelfs ‘disgusting’. We zijn nog even naar ‘the green’ geweest waar ze met hun vriendjes konden spelen en toen zat mijn dag er alweer op. Marshall had geen zin om te koken die avond, dus hebben we pizza besteld wat zeker geen straf is.

Zaterdag zijn Candice en ik met de kinderen naar Marlay park geweest waarbij ik gelijk rijles kreeg. Ik had natuurlijk al een jaar aan de linker kant van de weg gereden, maar dit keer heb ik een auto waarbij ik moet schakelen wat toch even anders is. Ook zijn de wegen hier nogal smal op sommige plekken, maar ik heb het park gehaald. We hebben daar koffie gehaald en een rondje gelopen en toen moest ik weer terug rijden. In de middag ben ik met Monica koffie gaan drinken en verder heb ik niet veel meer gedaan.


Zondag had ik met Victoire (uit Frankrijk) afgesproken in Dun Laoghaire. Monica ging ook mee en Candice besloot om deze gelegenheid weer een rijles te maken. We hebben wat eten en koffie op de foodmarket gehaald die daar elk weekend is. Verder hebben we over de pier gelopen en zijn we vervolgens langs de kust naar Forty Foot gelopen waar mensen aan het zwemmen waren terwijl het maar 17 graden was. Ieder zo zijn ding moet je maar denken. Candice heeft ons daar weer opgehaald. Thuis heb ik vast wat dingen voor het eten gesneden en zijn we nog even naar ‘the green’ geweest met de kids.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!