simone-ierland.reismee.nl

Week 4 The Irish weather

24-30 augustus


De week begon goed met een lange werkdag op maandag. Ik had de eer om al om 6:45 te beginnen en mijn dag zou eindigen rond 20:00 wat de bedtijd van de kinderen is. Ik had het geluk dat Adam tot negen uur geslapen heeft (zeldzaam) waardoor Daniel tot die tijd zijn favoriete programma kon kijken. Toen Adam eindelijk zijn ontbijt op had en was aangekleed, een uur later aangezien het kind graag rustig opstart, waren we klaar om iets te gaan doen. Ik had van Candice de opdracht gekregen om met de kinderen naar de speelgoedwinkel te gaan om een cadeautje te kopen voor een vriendje van Dan. Met de auto is het maar een paar minuten rijden, dus kon ik weer mooi even oefenen. Wonder boven wonder hebben de kinders zich keurig gedragen in de speelgoedwinkel en bleven ze keurig naast me lopen zonder er een bende van te maken. Na de lunch kon ik Dan naar het feestje brengen wat ongeveer 10 minuten lopen was, dus hadden Adam en ik gelijk onze wandeling voor de dag gehad. Hij is daar bijna de hele middag geweest, dus Adam en ik hadden het lekker rustig. Na het eten ben ik nog even met ze naar ‘the green’ geweest en toen was de dag alweer voorbij.


Dinsdag had ik weer een vrij lange dag van 6:45 tot 17:00. Het weer was niet geweldig, dus zijn we die ochtend nog wel even naar buiten gegaan met regenjassen aan. Daniel kwam onderweg nog een slak tegen die hij als ons nieuwe huisdier in de tuin heeft gezet. Zijn naam is Sammy en Dan heeft een mooi stukje groen voor hem uitgekozen om te wonen. ’s Middags kwam Monica gezellig langs met Daithi zodat hij met Daniel kon spelen, Adam zichzelf wat kon vermaken en Monica en ik wat konden drinken. Het heeft de hele middag geregend, dus dat was weer een dagje binnen spelen en film kijken om ze een beetje entertaint te houden.

Woensdag moest ik in de ochtend de kinderen vermaken. In de middag was ik vrij en ben ik samen met Monica naar Marlay park gereden om daar een rondje te lopen. Het was zowaar mooi weer die dag, dus we konden genieten van een lunch in de zon. Candice was die ochtend naar Dundrum geweest en had donuts meegenomen waardoor ik met een kop koffie een prima lunch had.


Donderdag ben ik mee geweest Daniel naar school brengen wat zijn eerste dag school was sinds de lockdown die in maart begon. Het regende weer eens voor de verandering, dus thuis hebben Adam en ik genoten van mijn nieuwe beste vriend, Peppa Pig. Daarna hebben we nog wat gespeeld en buiten in onze regenjassen een rondje gelopen waarbij hij nog even achter een vogeltje aan kon rennen. ’s Middags was Dan ook weer thuis en hebben we de smurven gekeken om het voor mij ook nog een beetje leuk te maken.


Vrijdag hadden Monica en ik allebei een vrije dag, dus hadden we bedacht dat we er wel een leuk dagje uit van konden maken. Helaas was het weer zoals voorspeld heel Iers, dus kwam het met bakken uit de lucht. Als plan B hadden we bedacht om naar de film Pinoccio te gaan zodat we in elk geval droog zouden zitten. Het voordeel hiervan was dat ik ’s ochtens lekker in bed kon blijven liggen. De film was best prima en in de zaal was het heel rustig. Verder heb ik die dag niet heel veel meer gedaan, dus het was een lekker chill dagje.


Zaterdag heb ik om 10 uur nog even een uurtje de jongens gehad zodat Marsh de auto weer naar zijn vader kon brengen. Nadat ik Adam had aangekleed ben ik met ze naar buiten gegaan om het droge weer te vieren en net op dat moment kwam Marsh aangereden samen met Candice die zich niet heel lekker voelde en weer van het werk naar huis kwam. Ik heb met de jongens hier een rondje in de wijk gelopen zodat ze in elk geval een deel van hun energie kwijt konden. Candice kent via de kerk een aantal meiden van mijn leeftijd, dus had ze geregeld dat ik wel met hun naar Powerscout kon gaan die middag. Ze had ook geregeld dat ik hun chauffeur zou zijn. Helaas was degene die de navigatie deed niet de beste daarin en namen we een verkeerde afslag waardoor we op de smalle, steile weggetjes door de heuvels terecht kwamen. Gelukkig heb ik de andere auto’s weten te passeren zonder iets te raken en zijn we levend bij de tuin aangekomen. We hebben daar een rondje gelopen en de nodige foto’s gemaakt. Toen de tuin dichtging zijn we weggegaan en zijn we op de terugweg naar een restaurant geweest om pizza te eten.

Zondag hadden we met een aantal in Dundrum afgesproken om koffie te drinken en elkaar te leren kennen. Monica en ik zijn daar samen naartoe gegaan om de anderen te zien. Daarna hebben we nog wat door het winkelcentrum gelopen en toen zijn we weer naar huis gegaan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!