simone-ierland.reismee.nl

Week 18 It’s beginning to look a lot like Christmas

30 november – 6 december


Maandag moest ik vroeg beginnen en heeft Adam eens een keer tot half negen geslapen wat altijd prettig is. Daniel gaat daarvoor al naar school, dus had ik het heel even lekker rustig. Totdat ik Adam ‘mummy’ hoorde roepen vanuit zijn bed. Ik ben naar hem toegegaan en zijn eerste woorden waren ‘go away’ en ‘leave me alone’. Jij ook een goede morgen. Hij was niet bijzonder gemotiveerd om zijn bed uit te komen, dus is hij nog een half uur blijven liggen. Zo nu en dan riep hij weer een paar keer om zijn moeder, maar als hij mij zag weigerde hij om zijn bed uit te komen en blijkbaar was hij vandaag te lui om naar de slaapkamer van de ouders te lopen wat hij normaal doet. Om negen uur werd Candice wakker en heeft zij Adam meegenomen naar beneden en heb ik hem weer een ochtendje binnen vermaakt. Zijn favoriete ding om te doen is met water en een boot of dier in de wasbak te spelen. Dit hebben we dan ook nog een tijdje gedaan om hem bezig te houden. Ik ben nog een uurtje langer doorgegaan omdat Candice zich niet zo lekker voelde voor de verandering. ’s Avonds ben ik weer met Marta gaan wandelen, steeds meer huizen worden gedecoreerd voor kerst wat er heel gezellig uitziet. Toen ik thuis kwam had Candice zin in een ijsje, dus hebben we nog samen ijs op de bank gegeten

Dinsdag (1 december) was de dag waarop de lockdown eindigde wat betekend dat alle winkels weer open zijn en we weer meer dan 5km van ons huis mogen. Dit mocht ook wel tijd worden na 6 weken chillen in het park en rondjes lopen. Vanaf vrijdag gaan ook de restaurants open zodat we na 3 maanden weer een keer binnen koffie kunnen drinken of kunnen dineren.

Ik moest van 10-15 werken en moest Candice een tijdje weg. Dat is voor mij heel prettig aangezien Adam dan opeens wel met mij het huis uit wil. Toen hij eindelijk zijn ontbijt op had en ik hem had aangekleed zijn we naar Fernhill gegaan zodat hij even kon rondrennen en we wat koeien konden bekijken. Het plan was dat Candice Daniel en Harry van school zou halen, maar ze voelde zich niet zo lekker, dus is zij met Adam thuis gebleven en ben ik naar school gegaan. Na school was het weer tv en huiswerk waarbij Daniel nog even een kalkoen nadeed. Toen ik klaar was lag Candice nog altijd in bed en kon ze er niet uitkomen omdat ze zich te slecht voelde, maar ik kon wel gaan. Ik vertelde de jongens dat ik even wegging waarop Adam me een knuffel gaf met de woorden ‘I will miss you’ en ook nog zei ‘don’t run away, don’t run away Mone’. Nee ik ren niet weg, ik loop weg, dat is nog veel beter. Daniel had mij beloofd om goed voor zijn broertje te zorgen in de tijd dat ik weg zou zijn. Ik heb even met Ilaria gelopen en ben toen snel weer terug naar huis gegaan om Candice weer te helpen.

Vanaf vandaag hebben we elfie in huis wat een elf is die elke nacht van plaats veranderd. Overdag is het gewoon een pop, maar ’s nachts komt hij tot leven. De kinderen mogen hem dan de volgende ochtend zoeken, maar niet aanraken want dan verliest hij zijn magische kracht. Elfie kijkt ook of de kinderen zich een beetje gedragen en hij vertelt het aan Santa. Overigens geniet Marshall hier nog het meest van om elke avond weer een andere plaats te bedenken.


Woensdag en donderdag heb ik de middag gewerkt waardoor ik twee ochtenden vrij had om te slapen en wat films te kijken. Woensdag heb ik ze allebei moeten vermaken en donderdag had ik alleen Adam. Die heeft weer een tijd met water in de wasbak gespeeld die al bijna overstroomd was toen ik boven kwam. Verder was hij niet heel gelukkig, want mama nam Daniel mee naar het winkelcentrum en hij moest bij mij blijven. We hebben wat gespeeld, tv gekeken en ongeveer alle boeken van zijn kamer gelezen. Ik was er inmiddels wel een beetje klaar mee, dus toen Candice en Daniel weer thuis waren ben ik naar Dundrum gegaan om samen met Marta het reuzenrat en de andere versieren te bekijken en een crêpe te eten.

Vrijdag had ik Adam in de ochtend. Het regende en Candice was weer een tijdje weg, dus hebben Adam en ik gezellig samen koffie gedronken met een muffin erbij. Verder hebben we weer gespeeld en tv gekeken. Toen ik eigenlijk klaar was vroeg Candice of ze misschien even kon slapen, dus hebben Adam en ik nog een tijdje langer op de bank gezeten met de tv aan. Ilaria kwam om hier pizza te maken, want van de Italianen moet je het leren. Adam en ik hebben haar bij de luas stop opgehaald zodat Adam nog even in zijn mooie, gele regenjas en zijn laarsjes door de regen kon rennen en in de plassen kon springen. De pizza’s waren goed gelukt en nadat ik Ilaria weer naar huis had gebracht met de auto heb ik nog een film gekeken.

Op de eerste zaterdag na de lockdown moest het natuurlijk de hele dag regenen. Mijn gezin had bedacht dat het wel een leuk idee zou zijn om ergens die dag de kerstboom op te zetten en het huis te decoreren. Vooral Daniel was hier enorm enthousiast over en heeft mij wel tien keer gevraagd of ik wilde helpen met het versieren. Nadat we het huis versierd hadden ben ik naar het centrum gegaan om met Anna, Jessica, Ilaria, Rebecca en Malika uit eten te gaan. We konden zonder problemen een tafel krijgen bij Porterhouse wat een soort pub/bar is. Voor het eerst in drie maanden konden we weer eens binnen zitten wat wel eens een keertje leuk is. Om dit even goed te vieren hebben we dan ook alcohol besteld waarbij de serveerder aan mij voor de grap voeg of ik met Margarita een cocktail of een pizza bedoelde toen de rest aan het bier ging. Ja vriend, wat denk je zelf. Na twee uur werden we weggestuurd (want dat is tegenwoordig de regel) en hebben we nog een rondje door het centrum gelopen wat ook helemaal in kerstsfeer is. Daarna hebben Ilaria en ik de luas naar huis genomen waarbij we nog helemaal bevroren zijn aangezien het in de luas kouder was dan buiten. En buiten was het 2 graden, dus dan is een half uur in -10 zitten toch een tegenvaller. Ik had het zo koud dat ik in een trui en met sokken aan geslapen heb, maar het was een leuke avond.

Op zondag hadden we bedacht dat we wel even heel rebels naar Bray konden gaat wat net in county Wicklow ligt (waar we dus niet mogen komen). Adam kwam die ochtend nog twee keer mijn kamer in met de woorden ‘go away’, ach ja soms is het ook best een lief kind. Toen ik mijn tas aan het inpakken was en daar een stuk pizza voor de lunch in deed (verpakt in aluminiumfolie) probeerde Adam het nog af te pakken met de mededeling dat hij ook wel zin in een stukje pizza had. Tja, vergeet het maar, had je maar lief moeten doen. Anna was zo lief om voor chauffeur te spelen en nadat ze Rebecca en Malika had opgehaald was het mijn beurt. Daniel en Adam stonden mij heel vrolijk uit te zwaaien waardoor de andere even dachten dat ik hele lieve, schattige kinderen heb (zijn ze overigens soms ook best). We hebben Ilaria opgehaald en zijn toen doorgereden naar Bray waar we lunch op de rotsen naast de zee hebben gegeten. Daarna hebben we nog een stukje langs de zee gelopen, maar het was koud en aangezien we nu weer binnen koffie kunnen drinken hebben we hier dankbaar gebruik van gemaakt. Na de koffie was het weer tijd om naar huis te gaan wat helaas ook het einde van een heel leuk weekend betekende.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!