simone-ierland.reismee.nl

Week 5 Zomer

31 augustus-6 september


De week begon goed met een vrije dag op maandag. Candice had gevraagd of ik met haar en Adam naar Dundrum wilde om wat te gaan winkelen. Dit hielt in dat ik vooral Adam bezig hou zodat zij rustig kan rondkijken. Daarna had ze met twee vriendinnen daar afgesproken om koffie te drinken. De rij voor Butlers was best lang, dus zijn Adam en ik nog ergens twee keer een trap op- en afgelopen. Zijn favoriete ding is op het liftknopje drukken en dan in de lift gaan. Toen ik zei dat hij niet in de lift mocht gaan kon hij dit niet waardering en ging meneer huilend op de grond liggen. Leuk geprobeerd, maar werkt niet. Candice heeft hem maar in de buggy gezet zodat hij tenminste op een plek blijft wat ons leven een heel stuk makkelijker maakt. We hebben de koffie in de speeltuin gedronken waar we in de zon konden staan en toen zijn we weer naar huis gegaan.


Dinsdag moest ik van 8:30-13:30 Adam vermaken. Hij vindt het altijd heel interessant om met mijn haarstiekjes te spelen, dus had ik bij hem een mooi staartje gemaakt. Zelf wist hij nog niet of hij het echt leuk moest vinden, maar het stond heel schattig. ’s Avonds had ik in Dundrum afgesproken met Marta (uit Spanje) die ik via Facebook had gevonden. Ze kwam samen met Carlotta (ook uit Spanje) en we hebben bij de McDonalds een ijsje gehaald om die buiten op te eten.

Woensdag had ik een hele dag van 10:00-17:30 en donderdag weer een ochtend van 8:00-13:30. Ik heb Adam meegenomen naar het park en onderweg zagen we weer een eekhoorntje rennen. Vrijdag was de laatste dag van de week wat een lange dag was. Eigenlijk heb ik de hele dag vanaf 10 uur gedaan. ’s Ochtends ben ik naar een nieuwe speeltuin geweest met Adam. Daar heeft hij me weer een hartaanval bezorgt door ergens drie meter omhoog te klimmen waardoor hij via een opening in een toren kon klimmen. Vanuit die toren kan je via een stang naar beneden waar Adam nog te klein voor is, dus dreigde hij dat hij naar beneden zou springen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en heb ik hem weer veilig naar beneden gekregen. (Een tijd later had Candice precies dezelfde ervaring in die speeltuin, dus we gaan er niet meer naartoe)

In de middag heeft hij nog een poosje geslapen waardoor ik even rust had. Daniel was die middag bij een vriendje aan het spelen en Monica kwam gezellig bij mij met Rowan. We hadden het geluk dat we in de tuin in de zon konden zitten en de jongens konden mooi op de trampoline springen en door de tuin rennen. Voor het eten kwam Marshall thuis en omdat het zo mooi weer was hebben we in de tuin gegeten. Daarna heb ik met de kids in de tuin gespeeld, waarbij ik nog gezellig met ze heb geschommeld en op de trampoline heb gesprongen en toen heeft Marsh ze in bed gelegd. Vervolgens ging hij met twee vrienden bij iemand hier in de straat in de schuur whisky drinken, want je moet toch iets als de pub gesloten is. Rond 12 uur kwam Candice weer thuis en ging ik ook slapen.


Zaterdag ben ik ’s middags naar het centrum geweest met Monica en Maria om even de toerist uit te hangen. We zijn eerst bij een park gestopt waar ze een klein watervalletje hebben om vervolgens door te lopen naar het centrum. Daar heb ik Dublin castle gezien en Temple bar. Na een tijdje begon het te regenen en hebben we binnen een ijsje gegeten. Daarna zijn Monica en Maria weer gegaan en ben ik naar Sano (Italiaans pizza restaurant) gegaan waar ik had afgesproken met Anna, Bea en Victoire. Anna en Bea komen uit Italië en had ik die week daarvoor in Dundrum ontmoet. Na een pizza en tiramisu was het tijd om weer naar huis te gaan.

Zondag ben ik een dagje met Anna en Jessica (ook uit Italië) op stap geweest. We hadden om tien uur in Bray afgesproken. Toen Candice dat hoorde zei ze dat het met het ov nogal een uitdaging is om daar te komen, dus zei ze dat ze me wel even zou brengen. De dag begon niet heel zonnig, maar het was droog dus daar doen we het voor. We hebben de cliff walk naar Greystone gedaan waar we ongeveer twee uur over gedaan hebben. Onderweg heb je een heel mooi uitzicht op de kustlijnen zie je regelmatig een trein door de tunnels rijden. Al heel snel kwam de zon door waardoor het nog een echte zomerdag was. We hebben nog foto’s gemaakt om even te bewijzen dat we genoten hebben van de zomer hier. Anna wil niet aan mensen vragen of ze een foto willen maken, dus heeft ze eerder in haar leven bedacht dat het heel handig is om je telefoon in een schoen te zetten. Met de wind was het nog een hele uitdaging om een foto te maken waarbij ook ons haar ermee door kan, maar gelukkig is het gelukt. In Greystone zijn we naar het cafe ‘The fat fox’ geweest waar we koffie met een brownie hebben gehaald. Vanaf daar zijn we met de trein naar Blackrock gegaan (waar Anna en Jessica wonen) en daar kwam Candice me met de jongens ophalen. Op de terugweg zijn we nog even langs de supermarkt gereden om een ijsje te halen om de zomer nog even extra te vieren.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!